۵ ابزار رایگان تحلیل سئو که حتی حرفهایها هم استفاده میکنند!

بهترین ابزار های رایگان برای بررسی سئو سایت کدام است؟

کارشناسان سئو شرکت داده پردازی فراتک در مشهد با سال‌ها تجربه و دانش تخصصی در حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، آماده‌اند تا وب‌سایت شما را به اوج موفقیت برسانند. این تیم حرفه‌ای با استفاده از جدیدترین روش‌ها و الگوریتم‌های گوگل، وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کرده و باعث افزایش چشمگیر رتبه و ترافیک ارگانیک آن می‌شوند. با انتخاب خدمات سئو فراتک، می‌توانید به بهبود سئوی فنی، تولید محتوای باکیفیت، ساخت بک‌لینک‌های قوی و افزایش تعامل کاربران امیدوار باشید. یکی از جامع‌ترین ابزارهای سئو ایرانی است که امکاناتی مانند تحلیل SERP، آنالیز بک لینک، بررسی سرعت سایت و پیشنهادات بهبود سئو را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ابزارهای معروف و شناخته شده در بین ابزارهای رایگان برای بررسی سئو سایت، ماز (MOZ) و ابزار افزونه مرورگر آن، ماز بار (MozBar) است. ابزارهایی معتبر و محبوب در حوزه سئو که به کاربران کمک می‌کنند تا عملکرد وب‌سایت‌های خود را تحلیل کنند.

تصور انجام SEO مدرن، بدون دسترسی به داده های موجود در سرچ کنسول Google، دشوار است. این ابزار قابل اطمینانی برای اطلاعاتی در مورد چگونگی گرال شدن و رتبه های شما در گوگل است. یکی از تنها ابزارهایی است که می توانید داده های کلمات کلیدی را بدست آورید. ابزار های سئو می توانند به شما در شناسایی راه هایی برای بهبود قابلیت سایت کمک کنند. اما چندین ابزار سئو رایگان وجود دارد که به اندازه همتایان پولی خود قدرتمند هستند.

با استفاده از این گزارش می‌توانید بفهمید چه عواملی باعث کندی سایت شما شده‌اند و چه راهکارهایی برای رفع این مشکلات وجود دارد. ابزارهای بررسی بک لینک به شما کمک می‌کنند تا بک لینک‌های سایت خود و رقبا را تحلیل کنید و به اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت، تعداد و منشأ آن‌ها دست پیدا کنید. با استفاده از این ابزارها می‌توانید بک لینک‌های سمی را شناسایی کرده و بک لینک‌های باکیفیت ایجاد کنید. یک پلتفرم جامع سئو است که امکانات گسترده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و بهبود سئو سایت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، جی تی متریکس به کاربران امکان می‌دهد تا زمان بارگذاری، اندازه صفحات، تعداد درخواست‌ها و همچنین جزئیات مربوط به بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را مشاهده کنند. حتی این ابزار قابلیت تست صفحات از سرورهای مختلف و در شرایط مختلف اتصال را هم دارد و به کاربران کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی کنند.

ابزارهایی مانند سرچ کنسول، جی تی متریکس، گوگل پیج اسپید و ماز با ارائه تحلیل‌های دقیق و پیشنهادات بهبود، به وبمستران کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند. استفاده از این ابزارها نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. Google PageSpeed ابزار رایگان دیگری برای بررسی رایگان وضعیت سئو سایت است. ابزاری که به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایتتان را، خصوصا از نظر سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت، بررسی و بهینه‌سازی کنید. این ابزار را می توان یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزار هایی معرفی کرد که از آن می توان برای تحلیل و همینطور استخراج کلمات کلیدی ارائه کرد. شما برای استفاده از این ابزار می توانید از دو روش کلی مراجعه به سایت آن و یا استفاده از آن به عنوان یک افزونه روی مرورگر خود استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید کلمه اول را وارد کنید و سپس کلمه دوم را با آن مقایسه کنید. اطلاعات موردنظر هر کلمه کلیدی را هم پیدا کنید و بر اساس آن، روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی که می‌تواند نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد را پیدا کنید. در نهایت، این ابزار می‌تواند روی استراتژی سئو و محتوای شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. بسیاری از ابزارهای رایگان، امکان جستجو و تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما را فراهم می‌کنند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید. ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان فناوری‌های زیرساختی وب‌سایت‌ها را مورد آنالیز و بررسی قرار داد، اما Wappalyzer یکی از بهترین موارد مرتبط با حوزه‌ی سئو است.

همیشه نظرات کاربران درباره کسب‌وکار شما برای گوگل مهم است و روی سئو سایت شما تاثیر مستقیمی می‌گذارد. با این ابزار می‌توانید یک لینک ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظرشان را درباره کسب‌وکار شما بنویسند. تمام کامنت‌های دریافتی در حساب کاربری Google My Business منتشر می‌شوند. Ubersuggest ابزاری رایگان است که امکان بررسی حجم جست‌وجو کلمات کلیدی، میزان سختی آن‌ها، هزینه به‌ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل را به شما می‌دهد. همچنین در این ابزار می‌توانید لیست پیشنهادی منحصربه‌فردی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. ابزار Mozcast تغییرات بزرگ و کوچک در الگوریتم‌های گوگل را رصد می‌کند.

در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. اما برای استفاده از نسخه جدید این ابزار باید ابتدا در آن ثبت‌نام کنید که توصیه می‌کنیم نگاهی به مقاله نصب ga4 بیاندازید. برای تسلط روی این ابزار رایگان تحلیل SEO نیز دوره آموزش گوگل آنالیتیکس تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. این همچنین به روز ترین ، به ویژه از نظر تجزیه و تحلیل عملکرد صفحات تلفن همراه و PWA، به روز است. گوگل نه تنها از لایت هاوس برای ارزیابی عملکرد صفحه شما توصیه می کند، بلکه گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که از آنها در ارزیابی های بسیار مشابه در الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده می کنند.

اما هر وقت شما شاهد رشد چندانی در یک کلمه کلیدی نبودید، می توانید با آنالیز صفحه خودتان که برای آن کلمه کلیدی بهینه سازی کرده اید و همچنین صفحه رقبای خودتان در همان کلمه کلیدی مشکل تان را پیدا کنید. بهترین ویژگی و مشخصه این ابزار این است که مشکلات بارگذاری صفحه را به شما نشان می دهد. این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و ایندکس کند. با کمک ابزار Wayback Machine، امکان سفر به تاریخچه صفحات منتشرشده در هر سایتی برای شما فراهم است. این امکان وجود دارد تا تمام صفحاتی را ببینید که در گذشته در سایتی وجود داشته و در حال حاضر پاک شده‌اند.

بسیاری از مردم درک نمی کنند که Ahrefs یک چک لیست بک لینک رایگان ارائه می دهد، اما آنها این کار را انجام می دهند، و این بسیار خوب است. این تعداد محدودیت های تعدادی در مقایسه با ابزار پرداختی تمام عیار آنها دارد. به عنوان مثال، شما به 100 پیوند محدود می شوید، و نمی توانید با پیشوند یا پوشه جستجو کنید ، اما برای آن دسته از بررسی های لینک سریع مفید است ، یا اگر با بودجه محکم SEO را انجام می دهید، سودمند است. ایران فاندر آژانس تخصصی بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است.این مرکز با 10 سال سابقه دیجیتال مارکتینگ، در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها در ایران فعالیت می‌کند. URL یک پست وبلاگ یا وب سایت خود را در این ابزار سئو وارد کنید تا به شما بگوید آن محتوا کجا به صورت آنلاین وجود دارد.

با توجه به این، در این مقاله می‌خواهم آن‌دسته ابزارهای سئو را به شما معرفی کنم که مخصوصا برای ما ایرانیان قابل استفاده بوده و البته ارزش آن را دارند که زمان‌مان صرف شناخت و کار با آنها کنیم. Google Analytics یکی از پرکاربردترین ابزارهای رایگان برای تحلیل ترافیک و رفتار کاربران است. یکی از اصلی‌ترین مزایای این ابزارها، شناسایی نقاط قوت و ضعف سایت شما است. با استفاده از گزارش‌های دقیق این ابزارها، می‌توانید استراتژی‌های سئوی خود را تنظیم کنید. پلتفرمی جامع برای سئو خارجی سایت است که امکانات مختلفی برای تحلیل بک لینک‌ها و بهبود پروفایل بک لینک سایت شما ارائه می‌دهد.

در واقع سئو یک موضوع ساده و تک موضوع نیست که بگوییم پیدا کردن یک ابزار می تواند به ما کمک کند سئو خود را بالا برده و وضعیت را بهبود دهیم. ما در این مقاله به بررسی انواع ابزارهای رایج و پرطرفدار در سئو سایت پرداختیم. البته توجه داشته باشید که ابزارهای موجود در این حرفه بسیار زیاد بوده و نمی توان در یک مقاله به بررسی تمامی آنها پرداخت. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، ابزارها به چهار دسته کلی تقسیم می شوند. اگر در دسته مسلط به دو یا سه ابزار باشید می توانید برای بهبود سئو سایت از آن استفاده نمایید.

در نتیجه، این ابزارها به شما نشان می‌دهند که وب‌سایت شما در مقایسه با رقبا در چه وضعیتی قرار دارد و برای بهبود رتبه آن چه کارهایی باید انجام دهید. اینجاست که با چیز های عجیب و غریبی مواجه خواهید بود که هر کسی به شیوه خود در مورد آنها نظر می دهد و اگر نگاهی به دور و بر بیندازید می توانید هزاران روش متعدد برای آنها ببینید که هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود. سئو همیشه یکی از مهمترین این موارد بوده است که رابطه مستقیمی با بالا رفتن بازدهی سایت شما دارد و هر چه بیشتر جلو بروید اوضاع برای شما بهتر خواهد شد. پیشنهاد می کنیم هر محتوایی را که می خواهید در سایت خود قرار دهید، اول در این ابزار که تحت وب می باشد، بررسی نمایید. در صورت یونیک بودن محتوا، اقدام به درج آن در سایت کنید و موارد سئوی محتوایی را روی آن بررسی کنید. چرا که محتوای کپی فاقد ارزش برای سایت بوده و گوگل برای ارزشی قائل نیست.

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند، اما ممکن است برای مشاغل کوچک یا مبتدیان سئو بسیار فنی باشد. نسخه رایگان این ابزار سئو، ۱۰۰ بک لینک برتر به هر وب سایت یا URL، تعداد کل بک لینک ها و دامین های ارجاع دهنده (لینک های دریافتی از سایت های منحصر به فرد)، رتبه دامنه (DR) و رنکگینگ URL را در صورت لزوم نشان می دهد. یک راه عالی برای استفاده از این ابزار، کپی پست کردن وب سایت رقیب خودتان و یافتن فرصت های بالقوه لینک سازی آنها است. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که به‌طور کامل فاکتورهای مختلف تجربه کاربری صفحات یا همان User Experience را آنالیز می‌کند، ابزار Lighthouse گوگل است. ابزار CanIRank در بررسی این‌ که آیا می‌توانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول نتایج جست‌وجو دیده شوید و رتبه بگیرید کاربرد دارد.

سایت ایران فاندر در این مجموعه‌ تمام تلاش خودش را کرده است تا بهترین ابزارهای رایگان بصری، نرم، مؤثر، قدرتمند و از همه بهتر کاملا رایگان سئو را خدمت شما معرفی کند. این ابزارها می توانند رتبه بندی ارگانیک شما را در موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ افزایش دهند و به دستاوردهای فوری در بازاریابی کنونی شما منجر شوند. در زمینه تحقیق کلمات کلیدی و کسب اطلاعات مفید در این زمینه، این ابزار بهترین انتخاب ممکن می باشد. به این صورت که با استفاده از این ابزار می توانید دقیقاً بفهمید که تبلیغات کلیدی جایگاه وب سایت شما را به چه رتبه ای در گوگل خواهد رساند. همچنین تحلیل کلمات کلیدی رقبا هم توسط این ابزار به راحتی صورت می گیرد. بنابراین در این دو زمینه ای که به آنها اشاره کردیم، می توانید از ابزار SE Ranking استفاده کنید.

همانند Link Redirect Trace ، Redirect Path ابزاری مناسب از افراد خوب در Ayima است که مسیرهای تغییر مسیر و اطلاعات هدر را برای هر URL که بازدید می کنید نشان می دهد. Gotta تصدیق کنید، من سالها از این پسوند استفاده کرده ام و تقریباً همیشه در مرورگر من “روشن” است. فایل Log نوعی فایل کم حجم است که به طور اتوماتیک ایجاد می شود و دربردارنده اطلاعات وسیعی از رویداد‌ها و اتفاقاتی است که در درون نرم افزار یا سیستم عامل اتفاق افتاده است. برخی وقت ها بررسی این فایل ها بهترین و تخصصی ترین روش برای عیب یابی و رفع مشکل سیستم عامل‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ های مورد استفاده می باشد. همیشه چند بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که جنبه های فنی سئو را به درستی اجرا کرده اید یا خیر! می توانید از این ابزار سئو استفاده کنید تا ببینید آیا نشانه گذاری اسکیمای شما به درستی انجام شده است یا خیر.

پس از اجرای ممیزی، این ابزار همچنین زمینه هایی را پیشنهاد می دهد که می توانید از طریق آنها لینک های داخلی سایت خودتان را بهبود ببخشید. این کار در کسب رتبه و همچنین در  افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو مفید است. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک سایت خود و همچنین افرادی که به شما لینک می دهند (بک لینک های دریافتی) را مشاهده کنید. تیم تحریریه این سایت با انجام تحقیقات گسترده، سعی کرده نمونه جامع و کاملی از بهترین ابزارهای رایگان موجود در بازار را برای کمک به سئو سایت ها گردآوری کند. ابزارهایی با کاربردهای متنوع که تعدادی از نیازهای رایج امروزی را پوشش می دهند. امیدوارم حداقل چند مورد از این ابزارها را پیدا کنید که برای شما مفید بوده و بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

شما در گوگل سرچ کنسول می توانید وضعیت رشد سئوی خود را در بازه های زمانی مختلف به صورت مقایسه ای روی یک نمودار مشاهده کنید. نظارت و بررسی بک لینک های سایت یکی از مهمترین فعالیت‌ هایی است که متخصصان سئو و مدیران سایت باید برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهند. Ahrefs از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو که به بررسی بک لینک های سایت می پردازد. پیاده‌ سازی تکنیک‌های بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با  Ahrefs بسیار آسان تر انجام ‌می‌شود. پلاگین یواست سئو، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه سئو وردپرس است که هنوز بسیاری از وب‌مستران از آن استفاده می‌کنند.

استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است و فقط باید آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس نتایجی در صفحات مختلف را مشاهده خواهید کرد و با بررسی داده‌ها از ایرادهای سایت خود مطلع خواهید شد. اگر روی دکمه how to fix نیز کلیک کنید، پیشنهادهایی برای رفع این مشکلات دریافت خواهید کرد. می توانید در مورد ترافیک رقبای خود ، صفحات برتر ، تعامل ، کانال های بازاریابی و موارد دیگر تحقیق کنید. ارائه رایگان به 5 نتیجه در هر متر محدود می شود، اما اغلب گرفتن یک نقطه داده سریع سریع کافی است. یکی از سخت ترین قسمت های SEO محلی ، تعیین رتبه بندی از هر مکانی است – به ویژه هنگامی که Google سرسختانه می خواهد از محلی که در آن قرار دارید نتایج ارائه دهید.

سپس نتیجه را با یک چراغ رنگی که می تواند سبز به معنای عالی، نارنجی به معنای مناسب و قرمز به معنای بد به شما نشان دهد. همانطور که می‌دانید در روند سئو نمایش سایت بر روی صفحه گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزار Mobile-Friendly Testing گوگل دید خوبی نسبت به کارایی سایت بر روی صفحه موبایل میدهد. با غیر فعال کردن JavaScript و CSS ، می‌توانید بفهمید که مشکل در کدام قسمت از سایت رخ داده است. این نوار ابزار تنها به مشکلات JavaScript و CSS محدود نمی‌شود، به کمک آن می‌توان متن Alt تصاویر، عکس‌های معیوب و اطلاعات مربوط به متا تگ‌ها و response header را نیز مشاهده کرد.

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید که چه چیزی کار می‌کند و کدام بخش از استراتژی شما می‌تواند از برخی تغییرات سود ببرد. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارش هایی در مورد اینکه چگونه با رقبا مقایسه می کنید و بزرگترین فرصت ها در کجا قرار دارند، ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به شما این امکان را می دهند که کشورها، مناطق یا زبان ها عملکرد جستجو را اندازه گیری کنید. Soovle یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است که کلمات کلیدی محبوب را از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، گوگل، آمازون، ویکیپدیا، بینگ، یاهو و Answers.com جمع‌آوری می‌کند. این ابزار دیتابیسی از اصطلاحات در اختیارتان قرار می‌دهید که از آن می‌توانید برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/